کد خبر 1346154
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
موزه اختصاصی «تهران» راه‌اندازی می‌شود/ زاکانی: تهران نیازمند هویت میراثی است

شهردار تهران گفت: تهران با این پیشینه قطعا نیازمند هویت میراثی است و شهرداری تهران با تمام توان؛ به دنبال تحقق این مهم است.

به گزارش مشرق، نشست هم‌اندیشی و همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری تهران با حضور علی دارابی؛ قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، علی زاکانی؛ شهردار تهران و اعضای شورای معاونین شهر تهران برگزار شد.

در این مراسم دارابی ضمن قدردانی از اقدامات شکل گرفته در دوره‌ جدید شهرداری تهران به همکاری‌های مشترک اشاره کرد و گفت: در همین مدت اقدامات خوبی انجام شده که باید با همت ویژه و البته دقت ادامه پیدا کند و یکی از این موارد توجه به شهر ری است‌ که این منطقه پر از جاذبه های تاریخی است و امیدواریم با اهتمام شهرداری، میراث فرهنگی و سایر نهادها، مجموعه تاریخی شهر ری، برج طغرل، منطقه‌ باستانی کهریزک، حرم حضرت امام خمینی(ره)، بهشت زهرا و قبول مطهر شهدا به یک سایت بزرگ تاریخی، زیارتی و گردشگری در قلب تهران می‌تواند شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه شیوه‌ همکاری و تعامل در نقشه جامع، راه دیگری برای همکاری های مشترک است ادامه داد: کمک برای شناساندن موزه‌ها و مراکز تاریخی از جمله تابلوهای راهنمای شکیل و وزین و حتی فضای سبز اطراف آن بخشی از کارهایی است که شهرداری می تواند به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کمک کند.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین در این دیدار بر راه‌اندازی و نیاز تهران به یک موزه اختصاصی تاکید کرد.

در این دیدار زاکانی شهردار تهران نیز به همکاری‌های مشترک صورت گرفته میان شهرداری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دور جدید اشاره کرد و گفت: برای همکاری بیشتر؛ نیازمند تشکیل کارگروه ویژه میان شهرداری و وزارت میراث فرهنگی هستیم.

شهردار تهران تصریح کرد: موضوع  حفاظت و مراقبت از موزه‌ها و ظرفیت تابلوهای شهری و تبلیغات شهری نیز بخشی از مأموریت این کارگروه خواهد بود و در کنار تهران؛ شهر هوشمند، ضرورت دارد تا موضوع میراث فرهنگی و تاریخی نیز به عنوان یک هویت در نظر گرفته شود و تهران با این پیشینه قطعا نیازمند هویت میراثی است و شهرداری تهران با تمام توان؛ به دنبال تحقق این مهم است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 1
    در هر محله از تهران از روستاهای مخروبه مهاجرین میراث بسازید - آقای زاکانی برای نجات کشور از هزینه مهاجرین تهران واقع بین باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس